Přeskočit navigaci

Tento blog byl již ukončen. Aktuální novinky ze světa Mozilly nyní hledejte na webu Mozilla.cz.

Co dělat, když Firefox nejde spustit s používaným profilem

Někdy se vám po pádu Firefoxu může stát, že po opětovném spuštění se místo prohlížeče spustí Správce profilů. Když pak chcete spustit Firefox s konkrétním profilem, nezdaří se to a Firefox oznamuje, že profil je používán. Čím to?

Aby si Firefox udržel přehled o tom, který profil je používán, vytváří si po spuštění v uživatelském profilu dočasný soubor parent.lock. Pokud je tento soubor v uživatelském profilu, nedovolí Firefox jeho používání jinou verzí Firefoxu (ano, lze mít spuštěné dvě různé verze Firefox).

Když Firefox spadne, často po sobě nestihne tento soubor odstranit. Po opětovném spuštění si pak Firefox myslí, že profil je někým používán. Proto jej nedovolí použít a nabídne Správce profilů pro vytvoření nového.

Řešení tohoto problému je snadné. Ukončete Správce profilů, ve Správci úloh Windows se ujistěte, že Firefox neběží na pozadí (proces firefox.exe) tj. běží, ale zaseknul se. Pokud ano, označte jej a ukončete klepnutím na tlačítko Ukončit proces. V uživatelském profilu následně vymažte soubor parent.lock. Nyní by měl jít Firefox bez problému opět spustit.

Přečtěte si také:

Linkuj si ! asdf.sk

Komentáře

K příspěvku dosud nebyl přidán komentář.

Přidat komentář

K tomuto příspěvku není možné přidávat další komentáře.