Thunderbird 2.0 a snadné vytváření poštovních účtů
První úkon, který většinou nový uživatel Thunderbirdu dělá po instalaci, je nastavování přístupu k poštovnímu serveru. To občas bývá pro začínajícího uživatele problém. Magickým zkratkám POP3, IMAP či SMTP většinou nerozumí, a pokud mu poskytovatel nedá přesný a podrobný návod, jak vše v Thunderbirdu nastavit, dost často tápe. Od Thunderbirdu 2.0 by to však mělo být trochu lepší.
Pokud jste někdy používali Outlook či Outlook Express, pak si možná pamatujete, že bylo dost často možné z webu poskytovatele stáhnout soubor, který po spuštění nastavil poštovní účty za vás. Bylo to jednoduché a pohodlné. Thunderbird bude od verze 2.0 podporovat podobné předpřipravené konfigurační soubory, které si nainstalujete (ve formě rozšíření) či prostým zkopírováním přidáte. Soubory mají formát RDF, a po přidání je naleznete ve složce s nainstalovaným Thunderbirdem v podadresáři isp.
Jak to bude v praxi vypadat? Poskytovatel nabídne uživatelům konfigurační soubor ve formě rozšíření či samostatný soubor, který zkopírujete do výše uvedeného adresáře. Po spuštění Thunderbirdu budete mít k dispozici v Průvodci vytvářením účtu novou volbu, která vám usnadní vytvoření účtu právě pro vašeho poskytovatele. Nejčastěji tedy budete muset zadat pouze přihlašovací jméno a heslo podobně, jako byste se přihlašovali ke schránce z webového rozhraní. Nic jiného nebudete muset zadávat.
Ve výchozí instalaci Thunderbirdu je takto k dispozici snadné vytvoření přístupu ke GMailu a .Mac (pouze pro uživatele Mac OS X).
Myšlenka pěkná a doufejme, že se i u nás rozšíří. Uvedené usnadnění průvodce samozřejmě nevyřeší problémy se SMTP servery, které většinou musí nastavit dle svého poskytovatele připojení, ale i tak je to krok správným směrem. Detailní návod, jak vytvářet tyto konfigurační soubory prozatím neexistuje, ale očekávám, že nejdéle s vydáním Thunderbirdu 2.0 se popis objeví.
Popisovaná funkce je již k dispozici pro testování v nočních vývojových verzích Thunderbirdu 2.0.
Přečtěte si také:
Komentáře
1. v6ak
Proč rozšířením? Sice poskytovatel e-mailu by měl být důvěryhodný, ale proč vyslovovat důvěru tam, kde není potřeba?
2. bb
tato informacia je urcite potesujuca (este je stale vela ludi ktorym tato vec robi znacne problemy a toto urcite pomoze), neexistuje prosim vas nejake rozsirenie alebo jednoduchy nastroj na vyrobu tychto RDF suborov? (napr export jestvujucich nastaveni v TB)
A nejake spominane rozsirenie na ukazku sa neda prosim niekde najst?
DIKY
3. JasnaPaka
(www)
[1] A proč ne? Jde o to, aby se co nejsnadněji pro koncového uživatele dostal vytvořený RDF soubor do správného podadresáře.
[2] Nástroj prozatím neexistuje a nějaký návod také ne. Počítám, že nějaký tutorial časem vznikne. Minimálně zde bych rád něco sepsal.
4. Flasi
Jen to ne! :-) To zase budu obcházet spoustu BFU, kterým to nefunguje, či přímo přišli o poštu, protože používali poštovního klienta.
Můj názor je takový, že který domácí uživatel si nedokáže poštovního klienta sám nastavit, tak by ho něměl používat. Protože v tom případě nezvládne úkony potřebné k běžnému provozu klienta - např. změna SMTP serveru po změně ISP, nebo změně v infrastruktuře stejného ISP, zálohování pošty, řešení konfliktu s různými antiviry (blokování pošty, připojování k SMTP serveru toho antiviru, zabránění tomu, aby antivir kvůli jedné infikované zprávě nesmazal celý inbox...).
5. v6ak
[3](re:[1]):Já jsem myslel, že ten RDF soubor půjde přidat přes GUI.
BTW:Napadá mě vylepšení:
1)Pro SMTP server by mohl existovat jiný RDF soubor.
2)Nezvolil-li bych zjednodušené nastavení, TB by mohl vymyslet aspoň pop3 server.
Přidat komentář
K tomuto příspěvku není možné přidávat další komentáře.