Co dělat, když v Thunderbirdu nejde odeslat pošta
Pokud se vám nedaří v Thunderbirdu odesílat e-maily, patrně se bude jednat o jeden z následujících problémů.
Po vytvoření nového účtu v Thunderbirdu se občas může stát, že při odesílání e-mailu na vás vyskočí dialog, který se dožaduje zadání hesla. Příčina je v zapnuté autentizaci. V hlavní nabídce zvolte Nástroje – > Nastavení účtu, v zobrazeném dialogu v seznamu účtů zvolte Server odchozí pošty (SMTP), zvolte váš server a klepněte na tlačítko Upravit. V zobrazeném dialogu v sekci Zabezpečení a autentizace odškrtněte volbu Použít jméno a heslo. Tím vyřešíte problém.
Pokud SMTP server při odesílání nereaguje, přesvědčte se, zda jste jeho adresu zadali dobře či není odesílání skrze SMTP blokováno firewallem, který máte nainstalován(a) na PC.
Dost častým zdrojem problémů je též využívání jiného SMTP serveru, než toho, který je pro danou síť určen. Pro odesílání pošty byste měli primárně používat SMTP server vašeho poskytovatele připojení, přes kterého jste momentálně připojeni. Pokud třeba v práci využíváte SMTP server smtp.mojefirma.cz, pak doma, kde jste například připojeni přes Karneval, nebudete moci tento server používat, protože je určen (měl by) pouze pro poštu odesílanou z firmy. V řadě sítí je navíc přístup k jinému SMTP serveru, než tomu, který je pro danou síť určen, blokován.
Přečtěte si také:
Komentáře
1. lukas plachy
Když chci odeslat e-mail tam mi to napiše Nelze se pripojit na SMTP server prosim pomoste mi
2. Pavel
(www)
Možná, že jsem mimo, ale u serveru SMTP žádné tlačítko Upravit není.
Přidat komentář
K tomuto příspěvku není možné přidávat další komentáře.